Care sunt beneficiile redirectionarii a 20% din impozitul pe profit al afacerii dumneavoastra?
- Compania dumneavoastra alege unde sa fie directionati cei 20% din impozitul pe profit;
- Ca sponsor aveti posibilitatea de a verifica felul in care s-au folosit banii;
- Directionarea celor 20% din impozitul pe profit poate reprezenta un ajutor umanitar pentru copiii din casa Sf. Ana si pentru alte cazurii sociale
Sponsorizarea este forma prin care o persoana fizica sau juridica ofera o anumita suma de bani sau produse unei entitati nonprofit si care se bucura de deduceri fiscale.
In prezent, operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea privind sponsorizarea nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, iar tratamentul fiscal al acestora sub aspectul deductibilitatii si taxei pe valoarea adaugata, pentru operatiunile constând in acordarea de bunuri, executarea de lucrari sau prestarea de servicii, este reglementat de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Codul Fiscal a introdus din 2004 o facilitate la impozitare, de care inca foarte putine societati comerciale fac uz, si anume redirectionarea a 20% din impozitul pe profit datorat statului catre un ONG.
Potrivit art. 21, alin. 4, pct. p) din Codul Fiscal, contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente. Legislatia impune doua conditii in acest sens – suma nu poate depasi 0,3% din cifra de afaceri a firmei si trebuie sa se incadreze in limita de 20% din impozitul pe profit ce revine statului.
Codul Fiscal reglementeaza, printre altele, situatia in care aceste sume nu sunt scazute din impozitul pe profit. In acest caz, sumele urmeaza a se reporta in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea sumelor se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.
Procedura de redirectionare a celor 20%
Procedura in sine este una extreme de facila, presupunand eforturi minime din partea societatii comerciale. Astfel, in urma alegerii unei organizatii sau cauze a carei sprijin se urmareste, se va intocmi un contract de sponsorizare. De mentionat este faptul ca societatea va trebui sa realizeze, la momentul redactarii contractului, o estimare a valorii cotei de 20%. Contractul astfel finalizat va fi apoi trimis ONG-ului in cauza, care il va semna si stampila, cu obligatia de a returna companiei exemplarul primit. Contractul astfel incheiat constituie dovada actului de mecenat, iar in baza acestuia se va realiza redirectionarea.
Pentru mai multe informatii va rugam sa ne contactati